vineri, martie 17, 2006

Istoria Levantului

„Stiu mai bine ce vreau si ce nu vreau de la literatura“.

Interviu cu Mircea CARTARESCU


I: S-a intimplat asta, sa ramineti cu gura cascata in fata unei carti pe care ati scris-o?

MC: Da, s-a intimplat de vreo doua-trei ori. Cind am terminat Levantul, in orice caz. Levantul e o carte pe care am scris-o, de la un capat la altul, fara stersaturi si fara reveniri asupra textului. Pastrez manuscrisul doveditor.

I: Ati fost intr-o stare de transa?

MC: Da. Am facut asta intr-un an si jumatate, scriind constant in fiecare zi, leganind cu o mina caruciorul fetitei si cu cealalta batind la masina. Cind am terminat Levantul, nu mi-a venit sa cred, fiindca fusese, initial, un fel de gluma. Tot ce scriam citeam la cenaclul lui Crohmalniceanu, lumea hahaia, se distra, si eu mergeam mai departe. Nici o clipa n-am crezut ca voi termina Levantul, si nici cei carora le citeam fragmente din el n-o credeau.

Niciun comentariu:

Vechituri

Vizitatori