joi, decembrie 22, 2005

Furt de Revolutie?

Multa vreme am fost tentat sa acuz de lasitate 'intelectualitatea' romaneasca (i.e. cum s'a facut ca n'am avut si noi o Carta 77, un Havel). Dupa ce am reflectat si am acumulat mai multa experienta, am concluzionat ca instrumentele de tortura ale comunistilor, securitatea si militia , au fost de o brutalitate deosebita in Romania, si ca exista substantiale diferente calitative intre comunistmul romanesc si cel din alte tari est-europene. Am avut, in Romania, un regim politic comunist absolut criminal pe tot parcursul celor 50 ani (ce exceptia unei scurte, fatalmente, perioade de deschidere la sfarsitul anilor '60).

Cred ca tranzitia de la o stare perfect controlata de un regim criminal la una democratica, in care oamenii pot alege, e de natura sa fie imorala: la iesirea din comunism, romanii erau moralmente sleiti de o disperata lupta de supravietuire. De necrezut pentru oameni intregi la minte, noi ajunseseram sa credem ca aproape orice e public e bun de furat. Romania era, in 1990, o tara decapitata.

S'ar zice, in consecinta, ca Revolutia a fost furata inainte de a se intampla.

Niciun comentariu:

Vechituri

Vizitatori