miercuri, iunie 29, 2005

Logan vede stele verzi

Unde pui ca pentru postul asta am castigat un memory stick intr'un concurs al Cotidianului :)

Parerea mea e ca Renault a urmarit, cu acest comunicat referitor la trei stele pentru Logan, sa scada interesul consumatorilor occidentali pentru produsul asta. Cererea pentru Logan* a fost ingrijorator de mare in Franta, si Renault s'a temut pur si simplu ca va vinde prea mult Logan in detrimentul Clio sau chiar Megane versiuni low-end. Asta se cheama risc de canibalizare** a cererii pentru un produs din propriul portofoliu, ca urmare a lansarii unuia nou care 'inghite' vanzarile celui superior.

Cum consumatorii occidentali sunt interesati in mod deosebit de securitatea activa/pasiva a automobilelor lor, Renault a vrut, subtil, subliminal, cum ii sade bine unui adevarat profesionist in marketing, sa le arate care e valoarea castigata pentru un plus de euroi la leasing/rata pentru un Megan vis a vis de Logan: securitate sporita. Observati, totusi, ca cele trei stele sunt un plus, in acelasi timp, pentru soferul est-european sarac care conduce Dacii 1310 sau Lada, ori alte rable.

Bottom line: Loganul este masina saracului si asa trebuie sa ramana. E bine sa se vanda si in Vest, dar nu atat de mult incat sa puna in pericol profitabilitatea Renault prin scaderea vanzarilor de Megane/Clio. Renault arata inca o data ca e un mare producator de automobile si un marketeer de exceptie. Inventator de automobile - vrais!

Note:
*Logan are o marja de profit mica, e un produs al unui sistem de productie labour-intensive, fara roboti. Ca atare, modelul de business Logan e sustenabil pana la un anumit nivel al productiei (nu stiu, evident, exact, care e acela). Peste, devine mai profitabil sa bage roboti (ceea ce s'ar putea intampla oricum intr'un viitor indepartat, dar numai si numai daca Logan va scoate profit pe termen mediu, adica daca se impune pe piata).

**Fenomenul de canibalizare conduce la scaderea profitabilitatii pe termen scurt/mediu, si in unele cazuri poate fi chiar fatal producatorilor. Skoda, de pilda, a pus serioase probleme VW, fortandu'i sa impinga toata seria 'uphill', deci de marire a marjei de profit, intr'un efort de pozitionare relativa echilibrata si profitabila.

Extraball: Standing. C'est par le jeu des apparences et des prestations que Renault va protéger sa Clio III, de toute évidence peu comparable a une Logan. Les couts sont contrôlés tout de meme puisque si 20% des pieces, en nombre, sont communes a la Modus, le taux passe a 40% si on fait le calcul en valeur. Renault a prévu toute la palette des équipements possibles et imaginables, depuis la clé a transpondeur jusqu'aux phares Xenon et feux de virage. Elle est aussi écologique et 95% recyclable en fin de vie.

Niciun comentariu:

Vechituri

Vizitatori